說好香港故事囉 😎
說好香港故事囉 😎
【聲音版】饒宗頤的養生故事(試聽)
0:00
-7:07

【聲音版】饒宗頤的養生故事(試聽)

饒宗頤學識廣博多元,懂得尤善保持健康長壽。當佢得到華人國學終身成就獎時,已經達到高齡百歲,仲保持住儒雅風範同活力。 饒老嘅生活簡樸,自由自在,按時作息,飲食有節制,內心平和,堅持運動。佢以自己嘅人生經驗向我地示範一個重要嘅啟示:只有專注於健康同內心平衡,先可以實現長壽同豐盛嘅學問。

為慶祝訂戶人數突破 1 萬人,推出「90日免費贈閱計劃」,以答謝廣大訂戶的支持。歡迎大家訂閱以收聽聲音版故事、獲取足本的故事內容,永不錯過任何更新!

立即領取90日免費贈閱🍻

饒宗頤(1917至2018年),字伯濂,又字選堂,號固庵,1917年出世喺廣東潮安,1949年搬嚟香港。

饒公先輩係商人,好有錢,爸爸饒鍔係學者同錢莊老闆,可以自己印銀紙,仲有個藏書樓叫做「天嘯樓」,係當時粵東最大嘅藏書樓。佢嘅伯父亦都開錢莊,係畫家同埋收藏家。不過饒宗頤自己嘅學歷只係小學畢業,上中學一陣子之後發現冇咩學到就退咗學。

1949年大陸變天,饒宗頤搬咗去香港,喺香港中文大學新亞書院中國文學系任教。之後成爲香港中文大學中文系系主任、偉倫榮譽藝術講座教授、英國語言及文學系榮休講座教授、中國文化研究所名譽顧問、崇基學院榮譽院務委員、新亞書院榮譽院務委員。佢亦獲得香港中文大學頒發榮譽博士學位。

饒宗頤研究嘅範疇好廣,時間跨度好大,從夏商到明清都有,佢嘅著作亦都好多,例如《饒宗頤二十世紀學術文集》就有十四冊二十本,內含超過一千二百萬字,總共有逾八十種專著,同埋1000多篇論文。

饒宗頤的治學方法相當特別,有一個「守株待兔論」,同那些總是尋找和追逐機會的人相比,他更願意一邊做準備,一邊等待機會。例如,他一直想學梵文,有一次參加一個國際會議時,碰到一位印度學者,那學者正好想學《說文解字》,於是兩人就合作互相傳授,饒公呢種「守株待兔」治學法,喺佢苦思無法解決問題時,會先將難題放一邊,從養生的角度來說,是非常明智的選擇。

饒宗頤每天堅持寫字、畫畫,據他的女兒透露,即使在2006年不再公開創作後,饒宗頤仍然堅持每天花30分鐘的時間寫字和畫畫。此外,饒宗頤對中國音樂史也有相當深入的研究,他是一位資深的古琴家。饒宗頤對書畫和音樂的熱愛,對於他的修心養生也是有益的。

饒宗頤的飲食習慣清淡,但從不挑食。據他的女兒介紹,饒宗頤喜歡吃紅薯,還有喝茶的習慣,從早到晚都愛喝茶。他說:「咖啡是一種刺激性的東西,屬於衝動的文化。茶是冷靜和理性的,屬於和諧的文化。中國的茶文化講究一個『定』字。『定』就是心力高度的集中,內心安寧,才能實現心『定』。

饒宗頤說過:「自14歲起,我學靜坐法(即「因是子靜坐法」,一種呼吸習靜養生法),早上會沐浴和靜坐,然後散步,晚上9時必寬衣就寢。」「因是子靜坐法」係中國近代哲學家、養生學家蔣維喬受日本靜坐法影響,根據自身鍛煉經驗而創編嘅一套靜坐養生法。饒宗頤每日堅持練習15至30分鐘,幾十年如一日。

饒宗頤有開朗嘅性格,每次講到感動嘅時候,佢眉髮都會張起,笑聲抒懷。有人問佢:「而家仲帶徒弟嗎?」佢話:「我唔帶徒弟。我點解要俾別人辛苦呢?做學問真係好辛苦。我自己折磨我自己,但我唔想俾別人辛苦。」

饒宗頤喺學術上建樹頗豐,但佢對名利都睇得好淡。有人將饒宗頤同清末大學者龔自珍、王國維並提,佢卻說:「我的好處係活得長命,龔自珍只活到49歲,王國維先生50歲。以佢哋50歲嘅成績,同我90多歲嘅成績比較,係唔夠公平嘅;但龔自珍亦都確實『火氣』大咗一點,要不,可以更長命,成就更大。」

饒宗頤於2018年2月6日凌晨喺香港律敦治醫院過世,享受到嵩壽100歲。同年2月27日,佢喺北角香港殯儀館設靈,第二日出殯。喺儀式完結之後,饒宗頤嘅靈柩就送去大嶼山寶蓮禪寺火化,佢嘅骨灰就放喺天壇大佛底座嘅蓮位,同佢太太一齊合葬。

饒宗頤曾經講過:「我對自己嘅身體好珍惜!珍惜,就係做學問嘅時候,我完全投入,困倦嗰陣,我會停止;食東西,飽咗就即刻停止,自己節制自己。」

Share 說好香港故事囉 😎

0 Comments
說好香港故事囉 😎
說好香港故事囉 😎
昔日香港故事,唔止關乎過去,更將塑造我哋未來。歡迎成為付費會員,收聽更多足本香港故事,您嘅鼓勵係我做內容最大動力 🙏🏻😊